Martela valitsi Tiedon älytoimistoratkaisun

04 joulukuuta 2017

Innovatiivisten työympäristöjen asiantuntija Martela pilotoi Tiedon Empathic Building -älytoimistoratkaisua pääkonttorissaan Helsingissä ja Tukholmassa. Käyttäjäystävällisten toiminnallisuuksien avulla Martela voi tarjota henkilöstölleen entistä paremman työntekijäkokemuksen ja tehostaa tilojensa käyttöä. Tieto hyödyntää hankkeen asiakaspalautetta ja kerää kokemuksia palvelukehitykseensä.

Teollisen internetin ratkaisut, tilojen käytön reaaliaikainen analytiikka sekä avaintietojen visualisointi selainpohjaiseen käyttöliittymään ja työtiloihin asennettaville näytöille tekevät rakennuksista työntekijäystävällisempiä ja tehostavat työajan käyttöä.

– Tulevaisuudessa älyratkaisut työtiloissa ovat yhtä välttämättömiä kuin vesi ja sähkö. Haluamme tehdä rakennuksista käyttäjäystävällisempiä ja parantaa käyttäjien tyytyväisyyttä työtiloihinsa. Martelalla on pitkä kokemus työympäristöjen suunnittelusta, ja yhteistyömme kautta voimme kehittää konseptiamme edelleen, sanoo Reetta Ruusunen, Tiedon Empathic Building -liiketoiminnan operatiivinen johtaja.

Martela-talon työntekijöiden saatavilla on muun muassa reaaliaikainen tieto vapaista työtiloista. Näin sopivat tilat löytyvät helposti, eikä esimerkiksi neuvotteluhuoneen etsintään tarvitse käyttää aikaa. Lisäksi kollegoiden löytäminen helpottuu, kun henkilöiden sijainti on saatavilla reaaliajassa tiloissa olevilla näytöillä tai vaikka omalla kännykällä.

– Työympäristöjen asiantuntijana haluamme olla etukenossa ottamassa käyttöön uusia, käyttäjäkeskeisiä palveluita, jotka auttavat meitä innovoimaan sekä omaa työntekijäkokemustamme että uusia palveluita asiakkaillemme. Älykkäässä työympäristössä on helppo viihtyä ja se tukee vahvasti myös positiivisen asiakaskokemuksen luomista, sanoo Tytti Ruponen, Martelan Offering Manager.

Tiedon Empathic Building on avoin alusta, johon voidaan integroida kolmannen osapuolen toimittamia palveluita. Esimerkiksi Martelan sisätilapaikannuksessa hyödynnetään Tiedon yhteistyökumppanin, Quupan, ratkaisua.

Reetta Ruusunen, operatiivinen johtaja, Empathic Building, Tieto
puhelin: + 358 (40) 7158332, reetta.ruusunen(a)tieto.com