TietoEVRY aloittaa toimintansa - lisää liiketoimintamahdollisuuksia, merkittävämpi yhteiskunnallinen vaikutus, parhaat kyvyt ja laajaa teknologiaosaamista

02 tammikuuta 2020

Tiedon ja EVRYn yhdistymisestä syntynyt TietoEVRY aloittaa tänään toimintansa luoden johtavan pohjoismaisen digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittyneen yhtiön, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet. TietoEVRY on yksi Pohjoismaiden suurimmista teknologia- ja liiketoiminta-asiantuntijayhteisöistä, joka työllistää noin 24 000 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti ja perustaa toimintansa pohjoismaisiin arvoihin; avoimuuteen, luottamukseen ja monimuotoisuuteen. Osaamisellaan, uusien teknologioiden ja datan avulla TietoEVRY edistää kestävämmän yhteiskunnan ja liiketoimintojen kehitystä.

”Olen erittäin ylpeä työntekijöidemme sitoutumisesta, ahkerasta työstä ja yhteishengestä yhdistymisen toteuttamiseksi. Lahjakkaat työntekijämme sekä yhdistetty innovointikykymme ja ratkaisuvalikoimamme luovat meille vahvan aseman asiakkaamme parhaana kumppanina sekä inspiroivana, henkilökohtaista kasvua ja hyvinvointia tukevana työpaikkana parhaille osaajille. Katsomme tulevaisuuteen määrätietoisina, innolla ja täynnä energiaa saavuttaaksemme visiomme luoda digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle ”, sanoo TietoEVRY:n toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

TietoEVRY:llä on syvää kulttuurista, strategista ja liiketoiminnallista asiakastuntemusta, joiden avulla yhtiö pystyy tarjoamaan asiakkailleen tarkoituksenmukaisia ratkaisuja, jotka lisäävät liiketoiminnan joustavuutta, kasvua ja innovointia:

• Johtava asiakaskokemusosaaminen mahdollistaa digitaaliset asiakaspolut
  • Datatiede- ja -analyysiasiantuntijat pystyvät tuomaan datan hyödyntämisen asiakkaiden liiketoiminnan keskiöön vauhdittaen innovointia ja kasvua
  • Vakaa, skaalautuva ja turvallinen pilvipalvelutarjoama kiihdyttää julkipilven käyttöönottoa varmistaen samalla asiakkaiden liiketoiminnan jatkuvuuden, korkean laadun ja tehokkuuden
  • Automaatioon keskittyvät investoinnit kattaen liiketoimintaprosessit, sovellukset sekä teknologiainfrastruktuurit tuovat ketteryyttä asiakkaiden liiketoimintaan
  • Toimialakohtaiset ohjelmistotuotteet modernisoivat eri toimialojen ydinprosesseja mukaan lukien finanssi-, terveydenhuolto-, valmistava teollisuus- ja energiatoimialat
  • Edistykselliset ohjelmistojen t&k-palvelut digitalisoivat asiakkaiden tuotteet.
  • Yhtiöllä on vahva paikallinen läsnäolo ja johtava markkina-asema digitaalisissa palveluissa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiöllä on asiakkaita yli 90 maassa. Lue lisää yhtiön johtoryhmästä ja rakenteesta täältä.

TietoEVRY alkaa nyt toimimaan yhdistyneenä yrityksenä uudella nimellään. Yhtiön tapahtumia voi seurata verkkosivulla www.tietoevry.com ja LinkedIn:ssä.

TietoEVRY Newsdesk, 040 570 4072 / +47 67 800 100, news@tietoevry.com

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com